Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2006 01:22 - Българският студент и висшето образ(оу)вание по... корупция и бюрокрация!? Как мислите вие?
Автор: whistler Категория: Лични дневници   
Прочетен: 922 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 25.05.2006 02:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В което и да е българско висше учебно заведение да влезете, в която и да е специалност, ще получите (и) специализация по гореизреденото. Специално аз в университета на моя крайдунавски град получавам много висококачествена такава специализация. Затова ви го препоръчвам, ако желаете да получите много нагледни примери по въпроса и да свикнете с тези методи. Всъщност, като специалност аз влязох едно, то се оказа друго, а ме специализират в трето. Нещо като бразилско кафе по германска технология, произведено в Сибир; нещо като нищо. Но все пак и нищото е нещо!
ВУЗ-ът е далеч от ученето на правилно мислене. Днешната образователна система изобщо е далеч от това, както я осъжда приживе и Томас Едисон. По-голям успех в това има средното ни образование. Във висшето ни образование, мисленето се оформя като по-скоро страничен ефект от малко недодялания и недомислен подход (така наричам хаотичния "подход" поради липсата на добре и интелигентно оформен такъв); мисленето се индуцира от стръмната поява на необходимост студентът сам да се справи със ситуацията, подобно на пришълец (ако индивидът не е избрал щастието да оформи мисленето си отрано). Това все пак е някакъв ефект, но некачествено контролиран, съответно не винаги полезен и насочен в коректната посока. В дъното на "амнайста глуха, свързана с тази артериална (или канална?) система, лежи и ферментира даже едно обезсмисляне на ВУЗ! Относно мисленето и интелекта може да се изпише много, но не е за това темата, постът ми би станал километричен и с вид на сеанс.
Образователната система като цяло (основна, средна, висша) тъпче с тонове информация, опитва се да казва кога какво да се мисли, но не учи на най-важното - как да се мисли! А това е коренът. И как расте едно растение, ако не е оформен добре коренът му? Зле! Нужна е цялостна реформа на образователната система!
Но да продължим за висшето образование... По-горе аз не казах в кой университет следвам, но ще спомена комичния девиз на катедрата ми, някои от четящите може би ще си я познаят, някои даже и ще се познаят. Ако някой се почувства обиден, то вероятно има основателна причина за това, тъй като сработва интелектът му и обидилият се подсъзнателно бива жегнат, че е градивен елемент на нередностите. И така, моят fuckултет ЕЕА има една катедра, която използва девиза:
"Който гледа с една година напред – сее градина.
Който гледа с десет години напред – сее дърво.
Който гледа далеко в бъдещето – образова народа си."
Тук има една страхотна подсъзнателна тънкост! Както пияният си казва всичко искрено, тъй и тук се получава. Какво имам предвид ли? Много просто! Дърветата се съдържат в градините. Да посееш пъстра градина вътре с дървета е много повече, отколкото да посееш просто едно дърво! Ако след десет години остава само едно дърво и от катедрата виждат това, то тя сериозно ретардира и те недовиждат в посочената посока. Именно такъв ще е и резултатът - от безценното българско семе сорт "Студент" те биха посели просто едно дърво! И ще бълват само дървета! И то дървени дървета, де да бяха метални поне!
Правилното е: "Който гледа една година напред, сее дърво! Който гледа десет години напред, сее градина!"
Объркването и недовиждането на елементите от описаната в девиза картина се дължи на гледането й с периферно зрение. Централното е насочено по-встрани и леко назад към миналото. Встрани, наоколко около пътя, съответства на корупцията и бюрокрацията, гледа се дали може да се изнамери и изкопчи нещо. Назад съответства на миналото и на остарялата програма, за чието обновяване никой не бере грижа, а бере от "плодовете", които вижда встрани, както може най-добре. Е? Ами много просто! В текущото си състояние катедрата няма насочен поглед към бъдещето, а повече встрани и към миналото, затова образоването на народа й няма да се състои. Не и докато не си завърти вече може би схванатия врат! Затова, съгласно катедровата конфигурация, ако студентът реши да се отправи с нея към бъдещето си, то започва със 180-градусов завой, ставайки вече минало.
Очакване: След въвеждане на всевъзможни такси, картончета тип социалистически купони за хляб, с които се разрешава да се внесе в касата такса за покупка на изпитен протокол, които купончета се дават срещу 50-стотинкова молба до декана, която се подписва после от преподавателя, който дава съгласие да изпитва, която молба вероятно тъй и не стига до декана, след като бъде приета от намръщените и обвиняващи всеки за изядения си десерт или цяло меню служители в канцеларията, и след всичко това бъде получено протоколчето, чакаме да се въведат още такса стълби и такса дворни пейки (може би 2ст./мин. е добре?). Сигурен съм, че изречението ви се стори доста оплетено и глуповато, дори авторът си го разчита трудно, но то е отражение на действителността! Тя е именно такава - дори създателите й не си я разбират!
Бъдете живи и здрави! Самообучението е върхът! Не забравяйте, че знанието си е знание и в аулите, и извън тях. Количеството, качеството, обработката му зависят от знаниедобива на добиващия го. А някой ден образУванието ни ще започне да се пише с "О" на мястото на "У"-то.



Гласувай:
0



Предишен постинг

1. анонимен - :)
25.05.2006 13:17
Аз откога обяснявам да не се учи в крайдунавските градове, ама никой не ме слуша!
цитирай
2. radost4e - :)
25.05.2006 13:19
Аз откога обяснявам да не се учи в крайдунавските градове, ама никой не ме слуша!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: whistler
Категория: Лични дневници
Прочетен: 10571
Постинги: 2
Коментари: 3
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930